bulogo.gif

Docs save

the Queen

FIKTIVT CASE

Reklamfilm:

What would happen if the Queen would fall?

Team

Elin Wikberg, Copywriter

Alice Westgårdh, Copywriter

Beata Ulvsbäck, Art Director

Uppdragsgivare

Dr Martens

Uppdrag

Få Dr Martens att bli top of mind för seniorer i Storbritannien.

Problem

Ändra uppfattningen om varumärket och produkterna som något för punkigt och som därför inte passar deras livsstil.

Insikter

Seniorer värdesätter skor med hög komfort, halkmotstånd och vädertålighet. De brittiska seniorerna har en enorm förkärlek för klassisk brittisk finkultur. Framförallt kungahuset där drottning Elizabeth II är sedd som en slags nationalskatt med oklanderlig smak.

Lösning

En kampanj där den nya kollektionen WinterGrip med extra varma, vädertåliga och framförallt halkmotståndiga skor lyfts fram genom att visa på vikten av att drottningen använder stadiga vinterskor till en fråga om nationell säkerhet. Att sätta Dr. Martens på henne visar dessutom på skornas höga kvalité – eftersom endast det bästa är gott nog för en drottning.

Printannons

Gerilla

I affär

Skolåda och tygpåse