Docs save
the Queen
FIKTIVT CASE

Reklamfilm:
What would happen if the Queen would fall?
Team
Elin Wikberg, Copywriter
Alice Westgårdh, Copywriter
Beata Ulvsbäck, Art Director
Uppdragsgivare
Dr Martens
Uppdrag
Få Dr Martens att bli top of mind för seniorer i Storbritannien.
Problem
Ändra uppfattningen om varumärket och produkterna som något för punkigt och som därför inte passar deras livsstil.
Insikter
Seniorer värdesätter skor med hög komfort, halkmotstånd och vädertålighet. De brittiska seniorerna har en enorm förkärlek för klassisk brittisk finkultur. Framförallt kungahuset där drottning Elizabeth II är sedd som en slags nationalskatt med oklanderlig smak.
Lösning
En kampanj där den nya kollektionen WinterGrip med extra varma, vädertåliga och framförallt halkmotståndiga skor lyfts fram genom att visa på vikten av att drottningen använder stadiga vinterskor till en fråga om nationell säkerhet. Att sätta Dr. Martens på henne visar dessutom på skornas höga kvalité – eftersom endast det bästa är gott nog för en drottning.
Printannons


Gerilla

I affär



Skolåda och tygpåse